Verskil tussen weergawes van "Mail & Guardian"

32 grepe verwyder ,  4 jaar gelede
k
Hersien
k
k (Hersien)
Die '''Mail & Guardian''' is 'n [[Suid-Afrika]]anse [[koerant]] wat in [[1985]] begin is deur 'n groep joernaliste wat oortollig verklaar is na die sluiting van die ''[[Rand Daily Mail]]'' en die ''[[Sunday Express (Suid-Afrika)|Sunday Express]]''. 'n Ander groep van die personeellede het ''[[Business Day]]'' uit die ''[[Rand Daily Mail]]'' se sakeseksie begin.
 
Die koerant het aanvanklik bekend gestaan as die '''Weekly Mail''' en is weens finansiële oorwegings as 'n weekblad uitgebring. Die stigterslede het die redakteur Irwin Manoim en [[Anton Harber]] ingesluit. Die eerste uitgawe het op Vrydag [[13 Junie]] [[1985]] verskyn. Die hoofartikel het gehandel oor die Suid-Afrikaanse polisie se aanhouding van [[Mosambiek]]se werkers wat dan aan [[Renamo]] oorhandig is. Omrede die uitgewers nie die gebruiklike hoofstroomtegnologie kon bekostig nie, was die koerant een van die eerste gedrukte nuusmedia ter wêreld wat [[Apple Macintosh]]-lessenaarsetwerk gebruik het.<ref>Mail & Guardian, '' [http://www.mg.co.za/articleflat.aspx?articleid=553&area=mg_flat A brief history]'', Besoek op 17 Februarie 2007</ref> <ref name = "MG" > Mail & Guardian, '' [http://www.mg.co.za/articleflat.aspx?articleid=555&area=mg_flat HISTORY OF THE MAIL & GUARDIAN]'', Besoek op 17 Februarie 2007</ref>
 
Die ''Weekly Mail'' het fel kritiek gelewer op die [[Nasionale Party]] regering, die [[Apartheid]]beleid en regeringsopterede wat daarmee gepaard gegaan het. Reeds in [[1986]] is 'n uitgawe van die winkelrakke verwyder as gevolg van verslaggewing oor die tweede noodtoestand wat deur [[Pieter Willem Botha|PW Botha]] verklaar is. In [[1988]] is die koerant dan ook vir 'n tyd lank verbied. <ref name = "MG" /> Die koerant het tydens 1990 enkele maande lank as die dagblad ''Daily Mail'' verskyn, maar die koste het gou tot die einde van dié proefneming gelei. Daarna is teruggekeer tot die weeklikse uitgawe wat deurentyd Vrydae as ''Weekly Mail'' verskyn het.
 
In 1994 is ''Mail & Guardian Online'' gestig om die eerste Internet-nuuspublikasie in [[Afrika]] te word. Die [[Londen]]-gebaseerde Guardian Media Groep (GMG), uitgewer van die ''Guardian'' het in 1995 die hoofaandeelhouer geword en die koerant se naam is verander na ''Mail & Guardian''. GMG het die meeste van die groep se aandele in [[2002]] aan die [[Zimbabwe]]se koerantmagnaat [[Trevor Ncube]] verkoop<ref>{{cite web|url=http://www.mg.co.za/articledirect.aspx?area=mg_flat&articleid=6087 |title=Trevor Ncube buys Mail&Guardian |accessdate=2006-11-29 |last=Buckland |first=Matthew |publisher=Mail&Guardian }}</ref>. GMG besit steeds 10% van die maatskappy.
 
Die huidige redakteur van die ''Mail & Guardian'' is [[Ferial Haffajee]] en die hoof- uitvoerende beampte is [[Trevor Ncube]]. Die koerant se webwerf word geredigeer deur Riaan Wolmarans en die uitgewer is Matthew Buckland.
 
==Toekennings==