The Namibian: Verskil tussen weergawes

8 grepe verwyder ,  13 jaar gelede
geen wysigingsopsomming nie
(Nuwe blad: '''''The Namibian''''' is Namibië se grootste en ook mees uitgesproke dagblad, wat in 1985 gestig is om vergrype deur die destydse Suid-Afrikaanse veiligheidsmagte in die inderty...)
 
No edit summary
 
==Ontstaan==
Die koerant het die eerste keer in 1985 verskyn ná [[Gwen Lister]], wat steeds uitgewer is, by die ''[[windhoekWindhoek Observer]]'' bedank het. In Mei die vorige jaar het die Publikasieraad in [[Pretoria]] die ''[[Windhoek Observer]]'' verbied, merendeels vanweë Lister se politieke beriggewing. Sy het geld in die buiteland ingesamel en die verbod voor die Appèlraad vir Publikasies in [[Pretoria]] uitgedaag en daarin geslaag om die verbod tersyde te laat stel. Terwyl sy egter in [[Suid-Afrika]] was om teen dié verbod te appelleer, het die bestuur van die ''Observer'' haar gedemoveer van politieke redakteur tot gewone verslaggewer. Die hele personeel is afgedank ná hulle hul teenkanting te kenne gegee het en Lister het protes bedank.
 
Toe Lister in Junie 1988 vier maande swanger was met haar seun, is sy aangehou omdat die regering wou weet waar sy 'n geheime dokument bekom het wat besonderhede verstrek het van 'n plan om groter mag aan die polisie te gee en 'n noodtoestand in [[Namibië]] te verklaar. Deurentyd het sy en haar personeel dreigoproepe gekry, hoofsaaklik van wittes wat omgekrap was omdat sy menseregtevergrype deur die Suid-Afrikaanse veiligheidspolisie aan die kaak gestel het.
 
Later daardie haar is ''[[The Namibian]]'' se kantoor so te sê deur die verregse [[Wit Wolwe]] verwoes. Hulle het die kantoor met brandbomme aangeval, traangas in die lugversorgingstelsel gesit en die verslaggewers van stryk probeer bring met gedurige doodsdreigemente.
 
==Onafhanklikwording en die jare negentig==
Hoewel [[Nambië]] uiteindelik die [[Suid-Afrikaanse]] juk op [[21 Maart]] [[1990]] kon afwerp, het ''[[The Nambian]]'' alles behalwe 'n lyfblad van die regerende [[Swapo]] geword toe dié party die Namibiese bewind oorneem. Die koerant het ewe onafhanklik en uitgesproke gebly en Lister moes steeds intimidasie verduur, weereens van die regering, maar ook van burgerlike groepe wat ontevrede was met die koerant se waghondrol.
 
==Die huidige eeu==
In Desember 2001 het die Namibiese kabinet 'n algehele verbod op reklame van staatsdepartemente in ''[[The Namibian]]'' geplaas oor wat hy die koerant se "teenregeringsberiggewing" genoem het. Die verbod geld steeds. In Mei 2002 het die destydse president [[Sam Nujoma]] dit 'n stappie verder gevoer toe hy staatsdepartemente en -amptenare verbied het om die koerant met regeringsgeld te koop.
 
In 2008 het die koerant opnuut die regering die harnas ingejaag toe hy met 'n SMS-meningsdiens begin het wat dit vir Namibiërs moontlik maak om in 'n kits hulle mening te lug en vir die koerant om daagliks vars menings oor enige onderwerp te publiseer.
86 071

wysigings