Maak hoofkeuseskerm oop

Wysigings

k
Die televisiekanale DDR 1 en DDR 2 is op 12 Maart 1990 hernoem tot DFF 1 en DFF 2.
 
=== 1989 tot 1990 – Politieke omwenteling ===
Met die politieke omwenteling in die DDR in 1989 het ook die mediabedryf onafhankliker van die owerhede geword. Politieke verslaggewing het objektiewer en kritieser geword, en talle nuwe programme is geloods.
 
Toe die uitsaaibedryf nog deur die staat beheer is, is op 1 September 1989 met ''Elf 99'' (die naam was n verwysing na die destydse poskode van Berlyn-Adlershof, 1199) 'n nuwe program geloods wat veral op jonger toeskouers gemik was. Die eenheidsparty SED het hiermee 'n poging onderneem om meer Oos-Duitse jongmense van westelike media weg te lok.
 
In laat Oktober 1989 is die eerste nuusberigte oor massavlugte en betogings uitgesaai - 'n voorheen ongekende oopheid en vryheid van die media is ingelui. Op 18 Oktober 1989 het [[Erich Honecker]] en ander lede van die gesagvoerende Politburo van die Sentrale Komitee van die SED bedank. Oos-Duitse radio- en telvisiestasies het hul programme onmiddellik daarna hervorm, Die politieke propagandaprogram ''Der schwarze Kanal'', wat deur Karl-Eduard von Schnitzler aangebied is, is op 30 Oktober 1989 gestaak.
 
Die nuusbulletin ''Aktuelle Kamera'' is as ''AK Zwo'' ("AK Twee") uitgesaai. Later is hierdie bulletin tydens die opening van die grense tussen Wes- en Oos-Duitsland ook deur die openbare Wes-Duitse uitsaaier ''3sat'' oorgeneem. In Februarie 1990 het die kanaal DFF self 'n lid van 3sat, wat programme uit Duitsland, [[Switserland]] en [[Oostenryk]] uitsaai, geword.
 
Destyds is 'n groot verskeidenheid nuwe programinhoude en -formate ontwikkel en gebeeldsend, waaronder inbelprogramme soos die omstrede geselsprogram ''Donnerstagsgespäch'' wat aanvanklik nog deur medewerkers van die Oos-Duitse staatsveiligheidsdiens in die ateljee dopgehou is.
 
Volgens 'n besluit van die DDR-parlement ''Volkskammer'' is die Oos-Duitse uitsaaikorporasie in Februarie tot 'n politiek onafhanklike, openbare uitsaaier omgeskep. Die nuwe DDR-mediawetgewing van September 1990 het hierdie status bevestig.
 
In 1990 was dit reeds duidelik dat die ou Oos-Duitse deelstate, wat in 1952 ontbind is, weer herstel sou word, en televisie en radio het moeite gedoen om hul verslaggewing, wat in bestaande ateljees geproduseer is, steeds meer streeksgebonde te maak. 'n Nuwe ateljee vir Thüringen is in Gera geopen, terwyl programme vir die deelstaat [[Brandenburg]] in Berlyn-Adlershof vervaardig is. Streekskantore vir korrespondente is in [[Erfurt]], [[Potsdam]], [[Schwerin]], [[Leipzig]], [[Maagdenburg]] en [[Cottbus]] geopen, alhoewel die ateljees in regtelike en finansiële opsig nie onafhanklik was nie. Vanaf 13 Augustus 1990 het DFF daaglikse programme vir die nuwe deelstate uitgesaai.
 
[[Kategorie:Uitsaaikorporasies]]
99 546

wysigings